3+1 kihagyhatatlan strand Korfun - az utolsó csak bevállalósaknak ajánlott! :)

Sziasztok.  Sokan jeleztétek üzenetben, hogy ha már Korfuról van szó, szívesen olvasnátok a sziget legszebb strandjairól, illetve örülnétek még több hasznos úti tippnek, olcsó praktikának is. Jöjjön most akkor egy rövid beszámoló arról, melyek tartoznak Korfu kihagyhatatlan tengerpartjai közé, illetve elárulom azt is, hogyan végződött a túránk, ahol két órán át "survivort" játszva kutyagoltunk nyakig elmerülve a vízben, és fogalmunk sem volt, hol fogunk kikötni, és hogy van-e egyáltalán civilizáció a 10 kilométeres körzetünkben.
Kezdjük akkor a strandokkal, a teljesség igénye nélkül. Bemutatom most azt a három strandot Korfun, mely leginkább elnyerte a tetszésünk.
⛱️ 1. Paleokastrica beach
A méltán híres strandon a zöld és a kék ezernyi árnyalata mutatkozik meg, a hatalmas sziklák közt azonban javarészt kavicsos partszakaszok vannak, így nem árt, ha van nálunk úszócipő (természetesen mi nem vittünk magunkkal, így elég sűrűn felszisszentünk egy-egy nagyobb kőre lépve.) A víz itt hidegebb volt itt, mint a többi partszakaszon, azonban a gyönyörű környezet és szépséges öblök bőven kárpótoltak ezért. Érdemes vízi biciklit bérelni, hiszen 10 euróba kerül egy órára egy négyszemélyes bicó kikölcsönzése, mellyel be tudjátok járni a környék szebbnél szebb partszakaszait, és a kristálytiszta víznek köszönhetően sok-sok színes halacskát is láthattok.

👙 2. Kassiopi – Kanoni Beach
Kassiopi az én személyes kedvencem, bevallom, tátott szájjal bámultam, amikor megérkeztünk ebbe a gyönyörű, hangulatos, már-már mesebelien romantikus kis városkába.  Még inkább le voltam nyűgözve, amikor a buszmegállótól lesétáltunk a partokig, ahol szebbnél szebb strandok, és sok-sok jókedvűen lubickoló emberke várt minket. Mindenkinek ajánlom, aki kedveli a kristálytiszta strandokat, és nem szívbajos túlzottan, hiszen Kassiopi partjain találkoztunk egy-egy szabados úriemberrel is, aki bátran felvállalta testi adottságait, a maga kendőzetlen (és ruházatlan) mivoltában.  Kassiopiban található egyébként egy történelmi várrom is, melyről lenyűgöző kilátás nyílik a szépséges városra, így érdemes időt és energiát nem sajnálva oda is felsétálni.

🧜‍♀️ 3. Sidari – Canal D'Amour öböl
Mivel Sidariban laktunk, közel a tengerparthoz, bőségesen akadt időnk és alkalmunk felfedezni a környékbeli partszakaszokat, strandokat. A szerelmesek öbléhez először még érkezésünk estéjén sétáltunk le, ahol megbabonázva hallgattuk a tenger morajlását, miközben orrunkat jólesően csípte a tengeri só erőteljes illata. Másnap aztán ébredésünk után első utunk ide vezetett, örömmel vetettük bele magunkat a habokba, majd a szikláról való ugrálás műfaját is bőszen gyakoroltuk az elkövetkező órákban. Az érintett partszakasz mentén egyébként sok-sok kristálytiszta vizű öböl található, így búvárokkal is találkozhatunk, ha erre járunk (és úszunk.)

🐾 Sidari – „kalandtúra”-partszakasz
Sajnos fogalmam sincs, miként hívják az alábbi partszakaszt hivatalosan, hiszen nem tervezett kalandtúrába csöppentünk azáltal, hogy meglehetősen rosszul értelmeztünk egy Sidariban kihelyezett térképet - mint utólag kiderült, a kinézett öböl az általunk célba vett úttal ellentétes irányba helyezkedett el.  Több méteres sziklafalak, hatalmas part menti sziklák, iszap, nyakig érő víz, némi kétségbeesés és sok-sok adrenalin kísérte utunkat, mely egyszerre tűnt végtelennek, vadnak és leírhatatlanul izgalmasnak. Fogalmunk sem volt, meddig tart még kalandos túránk, internetünk természetesen nem volt, ahogy élelmünk sem (viszont folyadékpótló sörünk annál több ). Miközben megállíthatatlanul róttuk a kilométereket, azon viccelődtünk, hogy teljesen olyan ez, mintha a Survivor műsorának forgatásán lennénk, és szinte már a bokánkon éreztük a képzeletbeli tengeri ragadozók szorítását. 🐙🐡 Végül, több órás kimerítő séta után a sziklafalak sorát megtörte egy életmentő partszakasz, mi pedig egy újabb kalandos út során visszajutottunk a civilizációba. De a szállásunk még onnan is nagyon messze volt, ez viszont már egy másik történet.
Ennyi volt tehát kedvenc strandjaink listája és kalandos felfedező utunk története.  Ha kíváncsiak vagytok a folytatásra, illetve szívesen olvasnátok beszámolót Albániában tett látogatásunkról is, kérlek jelezzétek komment formájában érdeklődéseteket. Most pedig jöjjön pár kép az általam említett strandokról, illetve a kalandtúránkról is, ahol még természetes iszap arcpakolással is kényeztettük arcbőrünket, ha már Vichy-re úgysem telik.😄